'OBSERVER' ROW APOLOGY DEMANDED

From Swazi Media Commentary Tue Jan 15 2013, 01:59:00

A row is brewing between media houses in Swaziland and the Swazi Observer newspaper group, which is in effect owned by King Mswati III. Last Friday (11 January 2013), Observer managing director Alpheous Nxumalo wrote in his own newspaper accusing Swazi media of undermining traditional authorities in Swaziland and by extension the king himself.

The Media Institute of Southern Africa, Swaziland chapter, has already issued a statement demanding that Nxumalo gives evidence to back his accusations.

Now it has written to S'thofeni Ginindza, Chairman of the Observer Group of Newspapers (below) demanding a written letter with answers from Nxumalo or failing that 'we demand an apology within 14 days'.

14th January 2013

[view whole blog post ]
 See More    |     Report Abuse


You might also be interested in the following news stories:

Zimbabwe:   Deadly Stampede at Church Crusade (news)
The Herald
21 November 2014

Eleven people died while many others were seriously injured after a stampede at Prophet Magaya's all night crusade at Mbizo Stadium in Kwekwe this morning. [read more]

Nigeria:   TB Joshua refuse de collaborer apr├Ęs l'effondrement d'un immeuble (news)
Radio France Internationale
21 November 2014

Au Nigeria, l'enquête sur l'effondrement de l'immeuble du télévangéliste TB Joshua piétine et elle s'annonce pour le moins compliquée. En septembre 2014, plus ... [read more]

Namibia:   Nation Ready for Next Week's Polls (news)
African Elections Project
21 November 2014

Preparations are well advanced for Namibia's national elections scheduled for next week, according to the electoral commission. The country becomes the first country in Africa to use electronic voting ... [read more]



blogAfrica is allAfrica.com's platform to help you keep an ear on the African blogosphere. We draw diverse voices from around the world who post regularly and insightfully about African issues. Bloggers, submit your blog's rss-feed!